18. 7. 2013

Angažovanosť

Špinavé tajomstvo manažmentu
Pokiaľ máme zlepšiť mieru angažovanosti, musíme si priznať jeden fakt. Pokiaľ nie sú zamestnanci tak nadšení, zapálení a zaujatí, ako by mohli byť, nie je to preto, že práca je na kočku, ale preto, že manažment je pod psa. 


Angažovanosť
Výsledky prieskumu firmy Towers Perrin (Towers Watson) 2007-2008.

Cieľ: zistiť mieru angažovanosti pracovníkov. V rôznych miestach sveta skúmala názory viac než 90 000 zamestnancov v 18 krajinách. 

21%          skutočne angažovaní
38%          úplne neangažovaní
41%          priemerne angažovaní

Angažovanosť ovplyvňujú tieto veci:
- Rozsah vedomostí, ktoré sa zamestnanci musia naučiť, aby boli povýšení.
- Povesť firmy a jej oddanosť robiť zo sveta lepšie miesto pre život.
- Správanie a hodnoty firemných lídrov.

Vedenie
Iba 38% zamestnancov si myslí, že vedeniu naozaj záleží na prosperite zamestnancov.
Menej ako 4 z 10 ľudí súhlasí s tvrdením, že vedenie komunikuje otvorene a úprimne.
Iba 40% si myslí, že vedenie vysvetľuje dôvody strategických rozhodnutí.
Iba 44% verí, že sa vedenie snaží byť viditeľné a prístupné.
Menej ako polovica opýtaných si myslí, že vedenie rozhoduje v súlade s hodnotami firmy.

Prečo je to manažérom ľahostajné? 

1 Neznalosť
Manažéri si neuvedomujú, že ich zamestnanci v práci emocionálne vypínajú, nemajú dostatok emocionálnej inteligencie.
2 Ľahostajnosť
Manažéri síce vedia, že zamestnanci pracujú bez záujmu, ale je im to jedno, lebo firma z nich vysala empatiu a myslia si, že angažovanosť neprináša žiadny finančný prínos.
3 Bezmocnosť
Manažérom to nie je jedno, ale nevedia, ako to zmeniť.

Angažovanosť.článok 

Literatúra 
Gary Hamel, Na čom dnes záleží, Peoplecomm, 2013 

Pekný koniec týždňa vám praje

Marta Krajčíová

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára